Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC9500650   Creació de continguts digitals web amb WordPress.org
2016-2017   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2017 - 15/7/2017 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2017 - 25/06/2017
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   El curs s'organitza en sis temaris alliberats durant els 14 dies de durada del curs. Al final de cada temari, els alumnes han d'entregar activitats que complementen el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no del curs per part de l’alumne.
Aquest és un curs destinat a que els docents tinguin una visió introductòria a la creació de continguts digitals web amb la plataforma CMS WordPress.org. En aquest curs, l'alumne veurà com crear continguts (temari, documentació,...etc) en format web i com penjar-ho a la xarxa (tant intranet, com internet)
  
Objectius   Veure les possibles situacions on WordPress pot ser útil com a gestor de continguts digitals en un centre educatiu (web pel centre, blogs per aules, plataforma d’apunts digitalitzats)
-Visió general dels components de WordPress així com la seva estructura i funcionalitats.
-Saber utlitzar el WordPress per a crear una web bàsica del centre.
-Saber com fer la web visible des del nostre centre cap a internet i parlar de hostings/dominis i eines de manteniment.
-Veure la potència de Wordpress com a gestor de continguts web i veure les possibles aplicacions d'aquest CMS (Content Management System)
  
Continguts   Tema 1: Introducció i instal·lació de WordPress en Català i Anglès
Què és Wordpress
Pre-requisits: Instal·lació de LAMP: (Linux) Apache, MySQL i PhP
Instal·lació de Wordpress
Tema 2: Entenent WordPress
Què és un CMS? I un blog?
Terminologia WordPress
Conceptes útils relatius a WordPress
Tema 3: Primers passos a WordPress
Entrades, categories i etiquetes
Pàgines
Comentaris
Temes
Connectors
Rols i Capacitats
Eines
Tema 4: Dissenyant la web del centre amb WordPress
Gamma de colors
Dissenyant capçaleres
CSS dels menús horitzontals
Jugant amb la tipografia
Tema 5: Instal·lació i modificació de temes
Instal·lant un tema
Creant un tema fill
Modificant els colors del nostre tema
Creant i intefrant un favicon
Afegir un logo personalitzat
Tema 6: Extensions a Wordpress, tipus, instal·lació i bones pràctiques
Explicant els plugins a WordPress
Plugins més interessant i útils a Wordpress
  
Observacions   Socis 45 €
  
Formador/a   P.Castanyer
  
Avaluació   Avaluació general

1. Dins l'entorn Moodle, estan pautats uns exercicis corresponents cada un dels apartats dels continguts anteriorment anomenats. Aquests exercicis, anomenats tasques, caldrà que l'alumnat els vagi lliurant dins l'espai temporal marcat.

2. La qualificació de cada una de les tasques s'anirà fent a mesura que aquestes es vagin lliurant al formador, seguint la pauta temporal marcada com a referència. I caldrà que cada participant revisi/modifiqui el que el formador vag indicant. Un cop la revisió sigui positiva, el formador anotarà la qualificació com a vàlida.

3. La feina del curs es donarà per acabada un cop el formador ho comuniqui a cada
alumne individualment.Quan al ritme de connexió del formador al curs de Moodle per la consulta, correcció
i participacions als fòrums serà, mínim d'un cop al dia entre setmana i un cop pel
cap de setmana.

Avaluació específica

Activitats Tema 1: Introducció als CMS i instal·lació wordpress.org
Criteris d’avaluació: Es demana la correcte instal·lació de wordpress.org en un ecosistema LAMP. És requisit indispensable per seguir el curs i certificar-lo.

Activitats Tema 2: Teoria de CMS bàsica
Criteris d’avaluació: Es demana haver entès conceptes teòrics sobre la composició d’un CMS i els perquès de la seva tria alhora de dissenyar una solució digital web.

Activitats Tema 3: Primers passos pràctics per veure l’estructura del bloc creat amb WordPress.org.
Criteris d’avaluació: Es demanen saber els diversos components del wordPress i aprendre el seu llenguatge i conceptes de treball que ens permeten assolir el nostre objectiu.

Activitats Tema 4: Creació del bloc per a docència
Criteris d’avaluació: Es demana començar a aplicar tot el que hem vist de
sistema LAMP dins del ordinador de cada docent, i el funcionament del WordPress.org
aplicar-los en un bloc exercici avaluable. Aquí és demana iniciar el projecte WordPress.org en una pràctica simulant la creació d’un bloc de centre o de l’aula que ens permeti penjar continguts digitals.

Activitats Tema 5: Instal·lació i modificació de temes
Criteris d’avaluació: Es demana saber treballar amb temes importats i saber les modificacions mínimes per a adaptar-lo a les nostres necessitats. Alhora dels components que el formen, menús i personalitzacions.

Activitats Tema 6: Extensions, plugins i bones pràctiques
Criteris d’avaluació: Es demana l’ús i les bones pràctiques per utilitzar les extensions correctament al wordpress.
  
Requisits de  certificació   Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 80% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
- Haver entregat correctament la pràctica del curs que s’inicia durant el temari 4 i que es va modificant fins al final del curs.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, secundària obligatòria i formació professional
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 26/04/2017 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).